Cand apar orgoliile si interesele personale, oameni nevinovati mor. Dupa ce oamenii mor, apar expertii. Asa functioneaza Romania sau tara “ciupercilor” de toate tipurile: otravitoare, dupa ploaie, parazite, gretoase, de mucegai etc. Avem ca ultima dovada accidentul de luni dupa-amiaza.
Dupa ce inevitabilul s-a produs si am dat iar cu mucii-n fasole, toate institutiile media isi prezinta expertii si opiniile. Evident, fiecare dupa putinta si dupa buget.
Insa, ca de fiecare data tratam efectul si nu cauza. Nu vorbim de lipsa de comunicare si de cooperare intre institutii. Si aici va explic putin. Unii au avut coordonatele avionului prabusit in Apuseni. La informatii, insa, n-au avut acces cu totii. Si aici sunt declaratiile minunatilor baieti de la Salvamont. Mai mult, un domn destept scrie urmatorul comentariu pe blogul lui Adelin Petrisor:
“Asculta pe LiveATC.net, frecventa 124.1 (LRAR) la minutul 4.50 si 08.30: ATC-ul ii cere unui Turkish sa-i faca releu cu avionul lui Iovan, care zbura IFR la inaltime mica si cu care nu se mai putea auzii. Deci legatura radio a fost pierduta. La min 08.40 Turkish-ul raporteaza ca aude un ELT! La min 9.05 si un Blue Air 105 raporteaza ca aude un ELT in zona…” (ELT – Emergency Locator Transmitter, sistem care porneste automat in cazul unui impact si emite pentru a facilita localizarea.)
Acest lucru (ca avionul avea sistemul ELT) este confirmat si de pilotul Valentin Ialomiteanu pentru Mediafax.
Bun, deci niste informatii despre acest avion au existat. Turcii au sesizat imediat. Au si comunicat mai departe. Niste baieti aflati in niste birouri la caldura si cu multa tehnica la dispozitie ar fi trebuit sa reactioneze cumva. Si prompt. N-au facut-o (rezultatul final confirma asta)! Ba mai mult, i-au pus aiurea pe drumuri si pe cei de la Salvamont si pe cei de la Transylvania Off Road! Parca ar fi fost un duel al orgoliilor, o concurenta intre institutii de cine ajunge primu’? De parca am avea nevoie de niste justificari pentru banii cheltuiti inutil…
Si fac o paralela si ma gandesc la sutele de CV-uri pe care le-am vazut in fata ochilor in care era inserat mai mereu: spirit de echipa, de parca aceasta calitate s-ar obtine in masina 102 in drum spre gradinita.
Cam fix de spirit de echipa n-au dat dovada “specialistii nostri”. Evident, acum acesti experti se intrec in declaratii si par mai destepti decat sunt in realitate. M-as fi bucurat sa actioneze atunci in plina criza.
Acum e tarziu. Pamantul deja si-a inghitit victimele.
Pilotii nu mor nicioadata! Ei zboara si nu se mai intorc.
PS: De asemenea, va invit sa reflectati si sa gasiti generalizata aceasta hiba a lipsei spiritului de echipa in tot sistemul romanesc. Inclusiv in sport, acolo unde X nu-i paseaza lui Y.
Daca ti-a placut acest articol, te asteptam cu un LIKE pe pagina noastra de Facebook.
Credits:
http://www.flickr.com/photos/groebmueller/10003877906/sizes/l/